Oficjalnie do Polski sprowadzono w ubiegłym roku prawie 14 mln m sześc. paliw, czyli o około 1,2 mln m sześc. więcej niż w 2021 r. - poinformowała w czwartek Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. To nowy rekord - dodano. Najwięcej sprowadzono oleju napędowego i LPG.
W ubiegłym roku Europa zaimportowała rekordowe wolumeny gazu z Norwegii. Jak informuje Gassco, norweski operator sieci gazowej, do odbiorców na Starym Kontynencie trafiło 116,9 mld m3 błękitnego paliwa. Dzięki temu Norwegia stała się największym dostawcą gazu do Europy. Z surowca może skorzystać również Polska.
W ciągu ostatnich sześciu lat pojemności na paliwa w Polsce zwiększyły się o jedną trzecią, czyli o blisko 0,6 mln m sześc. PERN wybudował w tym czasie 20 nowych zbiorników. Do eksploatacji trafiło właśnie siedem z nich, w tym jeden w bazie paliw w Dębogórzu (woj. pomorskie) - poinformował PERN.
Kończy się kontrakt jamalski, na mocy którego do Polski płynie błękitne paliwo od rosyjskiego Gazpromu. Ale dzięki inwestycjom PGNiG w wydobycie gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym, Polska wreszcie uniezależni się od dostaw ze Wschodu.
Baza paliw PERN w Dębogórzu zanotowała na swoim koncie wielki sukces. Po rozładowaniu tankowca Hafnia Sunda, który dotarł do Portu Gdynia z dostawą blisko 40 tys. m³ oleju napędowego, baza przeładowała w tym roku ponad 2 miliony ton paliw dostarczonych transportem morskim. Taki wynik zdarzył się po raz pierwszy w historii.
Baza paliwowa PERN w Dębogórzu, jedyny obiekt spółki przyjmujący dostawy morskie, rozładowała w ciągu sześciu miesięcy tego roku 37 tankowców. Jak podał PERN, to o 10 statków więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. i o 13 więcej niż w podobnym czasie w 2019 r.
W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2021 roku przeładunki na terminalu paliwowym (Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych) w Porcie Gdynia wzrosły o 57,5 proc. - w stosunku do okresu styczeń-kwiecień 2020 roku, zaś o 181 proc. wzrosły w kwietniu 2021roku (200 755, 24 ton) w porównaniu do wyniku z kwietnia 2020 roku (71 434, 52 ton).
Już ponad 1 mln ton paliw przeładowała w tym roku baza paliw PERN w Dębogórzu, która w tym czasie obsłużyła 26 tankowców z olejem napędowym. W ostatnich latach taki wynik był osiągany dopiero w połowie lipca – podała w czwartek spółka. Jak podkreśliła, kontynuowana jest rozbudowa bazy w Dębogórzu.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz PERN wzmocniły współpracę, zmierzającą do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Wynika to ze wzrostu zainteresowaniem importu paliw drogą morską. Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową, I kwartał 2021 roku okazał się być rekordowy.
Japoński Kawasaki Heavy Industries chce powtórzyć swój sukces na rynku LNG w transporcie wodoru, kluczowym elemencie na drodze do dekarbonizacji światowego przemysłu.
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii
Grupa Azoty Polyolefins wyprodukowała pierwsze 100 tysięcy ton polipropylenu w ramach rozruchu instalacji
Wyjątkowy projekt NYK - statek napędzany roślinną biomasą
Najnowszy jack-up Van Oord zwodowany w Chinach
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Siły operacji EUNAVFOR Atalanta przekazały Seszelom osoby oskarżone o piractwo